Філософські аспекти кольору
Колір не став предметом вивчення для філософів, що оперують поняттями. Колір став атрибутом для філософів, що думають образами; для людей мистецтва – поетів, художників і письменників, що діють штучну природу форми і простору; а також для дизайнерів, що працюють з реальними матеріалами, предметами, речами і формами, що перетворять реальні простори.
Колір і світло є фундаментом нашого існування.
1. Через колір ми сприймаємо форми і простір. На відстані більше довжини людської руки – це єдиний спосіб сприйняття світу. На відстані менше людської руки, що дає можливість дотику, сприйняття світу здійснюється через дотик.
Сліпі, тільки обмацуючи простір навколо їх, орієнтуються в ньому.
Людина бачить речі, предмети та явища завдяки сприйманій формі, створюваної кольором. Людина сприймає світ та орієнтується в ньому, пізнаючи його через колір.
Залежно від сприйманого відтінку кольору та його площі людина оцінює простір та орієнтується в ньому.
Особливо відчутний час при періодичності прояву процесу або події.
За різницею в часі між блискавкою та громом людина оцінюємо дальність і події небесного розряду.
2.Колір – більш широке і багате поняття, ніж колірне випромінювання, і це розширення створене оком. Чорний колір є новим якісним поняттям світла, коли світлове випромінювання нижче порога чутливості ока для даного рівня його адаптації. Білий і/або видиме світло – це рівномірний спектр випромінювання дуже вузького інтервалу довжин хвиль від 380 до 760 нанометрів. Будь-які збудження спектра випромінювання: поглинання або відбивання білого кольору приводять до зміни якості сприйманого світла не як білого або чорного, а як кольорового.
Колір світла змінюється за рахунок поглинання частини спектра, взаємного впливу світлових випромінювань різних джерел і поверхонь, стану і можливості ока і людини в цілому.
Перетворити в речовинах, у просторі та при сприйнятті людиною, світло збагачується новими якостями. Він змінює колір, відтінки, затемнюється до чорного або висвітлюється до білого.
Колір може перетворитися в інший вигляд випромінювання, наприклад, люмінесценції, перламутровий металевий колір.
Білий колір за допомогою розкладання в тонких плівках або крапельках вод (дощ, роса) здатний засяяти усіма кольорами веселки на небокраї, павутинці або стеблинці билини.
3.Чорний, білий або сірий кольори. У природі немає чорного або білого, є тільки сірі кольори.
Якщо навіть видимий колір здається чорним або білим, то найдеться завжди інший чорний або білий, поставлений поруч, що зведе перший тон до темного або світлого сірого тону.
У природі немає речей і поверхонь, що не відбивали б падаюче на них світло.
Навіть сажа відбиває до 4% падаючого світла, хоча здається чорною.
Чорне визначається чутливістю ока або наявністю тла (еталона).
Око сприймає як чорне будь-яке світлове випромінювання будь-якого кольору нижче порога чутливості ока, що дає можливість сприймати світлове випромінювання як світло, а не як відсутність світлового випромінювання.
Межі білого кольору теж обмежені можливостями ока.
Дуже яскраві поверхні засліплюють та зводять сприйняття світла до відсутності.
4.У природі немає нескінченного кольору. Колір сприймається тільки через речі, предмети, явища або події, що завжди обмежені в просторі або часі.
Тільки відбиваючи від поверхонь або проходячи через середовища, світло стає видимим.
5.Колір – світ речей, подій та явищ, створюючи форми у вигляді обмеження простору, поверхні та часу. Світло наче дробиться на окремі колірні плями, створюючи форми і простір. Світло та колір залишаються невидимими до того часу, поки вони не відбиваються від предметів і поверхні.
Достатньо непомітному для ока на зеленому листі хамелеону трішки, на рівні чутливості ока, змінити відтінок свого кольору, і ми відразу довідаємося його і виділяємо на поверхні листа. Достатньо освітити різним за кольоровим тоном і яскравістю світлом окремі предмети або кімнату, як відразу виникають форми і простір, сприймані людиною.
Виключенням є минаюче світло (колір) джерела випромінювання або проникного середовища. У цьому випадку світло стає видимим, не створюючи форми, а окреслюючи лише світлу пляму на поверхні.
Колір у живописі.
Якщо в природі немає нескінченного кольору, то в живописі, де колір використовується на всі 100%, навпаки.
Виражаючи себе, художник створює нове бачення світу через ілюзію, створюючи за допомогою нескінченного кольору.
Через кінцевий колір людина сприймає світ.
Створюючи нескінченний колір і використовуючи його як засіб або матеріалу, людина за допомогою мистецтва створює ілюзію, виражаючи своє бачення світу у виді художніх творів.
Дата добавления: 2021-01-11; просмотров: 426;